עו"ד נועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנ. קוריס עורכי דיןעורכי דיןנ. קוריס עורכי דיןבחג שבועות אנחנו עוטים על עצמנו את כל הלובן האפשרי – לובשים לבן, אוכלים אינסוף גבינות ולבן, ולמקפידים שבינינו – גם הופכים את ערב החג ללילה לבן. מה הקשר בין שבועות ללבן? הצבע הלבן מסמל נתינה, השפעה, זה הצבע היחיד שלא "לוקח לעצמו" אנרגיה. גם אם נבדוק את ההגדרה המדעית נמצא הסבר דומה - צבע הוא תחושה שנוצרת במוח בעת צפייה בעצמים שמוטל עליהם (או שהם פולטים) אור. הצבע השחור, לדוגמא, בולע לתוכו את כל האור (חור שחור) ולכן לא מוגדר כצבע. העין שלנו איננה רואה שחור, היא מסוגלת לראות רק מה שמחזיר אור. הצבע הלבן מחזיר את כל האור שמוטל עליו. כדי להבין את הקשר שבין לבן לבין חג שבועות צריכים להבין מדוע אנו חוגגים את חג השבועות? הסיבות ה"חקלאיות" הן רק נספחות לסיבה המרכזית – מעמד מתן תורה. עם ישראל יצאו ממצרים בנסים גדולים אל המדבר וספר שמות מתאר 42 מסעות ויסעו ויחנו, ויסעו, ויחנו, פתאום במסע האחרון אומר הכתוב "ויחן שם ישראל כנגד ההר" ורש"י שואל – מדוע "ויחן" בלשון יחיד? ועונה – כאיש אחד בלב אחד. מלמדים אותנו המקובלים שהמעמד הזה היה מעמד שבו התבטלו המחיצות בין האנשים, לא מפלגות ולא ויכוחים, כולם יחד עם אותה המטרה. כל אחד חשב על טובת הזולת במקום על טובת עצמו, "כל ישראל ערבים זה לזה". החיבור האידילי הזה איפשר קבלה של אור גדול, אינסופי. דמיינו לעצמכם, הארה רוחנית וגשמית שזוכים לה 600,000 איש. בספר שמות רבא מתואר המעמד הזה במילים הבאות: "כשנתן הקב"ה את התורה, ציפור לא ציפצף, עוף לא פרח, שור לא געה, אופנים לא עפו, שרפים לא אמרו קדוש, הים לא נזדעזע, הבריות לא דיברו, אלא העולם שותק ומחריש. לאור הזה קוראים בקבלה – תורה. התורה איננה רק ספר, היא גם לא רק אוסף של חוקים ומצוות כמו שאנחנו חושבים, אלא, התורה מכילה בתוכה הן את האור והן את הוראות החיבור לאור שנקראות מצוות. מצוות מלשון צוותא – חיבור. חיבור לאור. מכאן אנחנו מבינים את הטעם הראשון בלבן – חג שמסמל מעמד של נתינה, הן מצד הבורא והן מצד הנבראים חייב להיות מאופיין בצבע הלבן. | נ. קוריס עורכי דיןנ. קוריס ושות' עו"דweebly.comנ. קוריס ושות' משרד עורכי דין ומגשריםארכיון הבלוג
|
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה